Yağlı Cilt Bakımı Nasıl Yapılır?

Yağlı, kuru, hassas ve karma cilt tipleri birbirinden farklı bakım yöntemleri ile daha sağlıklı ve canlı görünebilir. Her cildin ihtiyaç duyduğu bakım birbirinden farklıdır. Yağlı cilt yapısı hem avantajlı hem de dezavantajlı özelliklere sahiptir. Cildin yağlılık oranını rahatsız edici duruma geldiğinde müdahale edilmesi gereken bir cilt problemine dönüşebilir. Cildin yağlı görüntüsünü engellemek çeşitli bakım yöntemleri ile mümkündür. Aşırı yağdan kaynaklı ortaya çıkan cilt kusurları için cildinizin ihtiyaç duyduğu bakım sağlayarak etkili çözüm yöntemlerine kavuşabilirsiniz.

Cilt Yağlanmasının Nedenleri:

Cilt yağlanması pek çok farklı etkene bağlı olarak görülebilir. Dış etkenlerden kaynaklı yağlanma problemini yaşayabileceğiniz gibi tamamen genetik yapı ile alakalı yağlı cilt problemiyle de karşı karşıya olabilirsiniz. Cilt yağlanması, cildin sebum dengesinin bozulması ile ortaya çıkar. Yağlı cilde neden olan faktörler şu şekilde sıralanabilir:

• Genetik yapı yağlı bir cilde sahip olmanızda etkili olabilir. Genetik olarak yağlanma eğilimi gösteren bir cilt yapısına sahip olmak, cildin sebum dengesini belirleyen önemli faktörlerden biridir.

• İklim ve hava koşulları cildin yapısını önemli ölçüde etkiler.

• Sağlıksız beslenmeye bağlı olarak cildin yağ oranında artış gözlenebilir.

• Hormonlar cildin görünüşünü ve yapısını önemli oranda etkiler. Hormonal bozukluklardan kaynaklı olarak ciltte yağlanma görülebilir.

• Yaş faktörü de cildin yağ ve sebum dengesini etkileyebilir.

Cildi dış etkenlere karşı koruyan epidermis tabakası, sebum sıvısı içerir. Sebum sıvısının çeşitli etkenlere bağlı olarak fazla miktarda üretilmesi yağlı cilde neden olabilir. Cildin fazla yağlanması sebum dengesinin bozulduğunun önemli işaretleri arasında yer alır.

Aşırı Yağlı Cilt Bakımı Nasıl Yapılır?

Ciltte istenmeyen parlamalara neden olan aşırı yağ, çeşitli yöntemler ile kontrol altına alınabilir. Yağlı cilt problemi ile baş etmek için bazı püf noktalar bulunur. Temizlik, doğru nemlendirme ve cildi besleme yöntemleri ile cildinizdeki aşırı yağ probleminden etkili şekilde kurtulabilirsiniz.

Cilt Temizliği

Aşırı yağlı cilt yapısına sahip kişilerin cilt bakımında yaptığı önemli hatalardan biri yüz bölgesini sürekli yıkamaktır. Sürekli olarak yüz yıkamak cildin nem ve sebum dengesinin bozulmasına neden olabilir. Cildin kurumasına neden olan yanlış temizleme yöntemleri daha fazla sebum salgılanmasına ve cildin yağlanmasına neden olabilir. Cilt temizliğinde doğru ürünleri kullanarak daha etkili ve dengeli bir temizlik sağlayabilirsiniz. Kullandığınız jel, köpük ve tonik gibi cilt temizleme ürünlerinin yağlı ciltlere özel olarak formüle edilmiş olanlarını tercih edebilirsiniz. Yağlı ciltler için yüz temizleme jeli, yüz temizleme köpüğü ve tonik kullanarak cildinizin yağ ve nem dengesinin korunmasına katkı sağlayabilirsiniz.

Yağlı Ciltlere Uygun Makyaj Malzemeleri

Yağlı cilt yapısına sahip kişiler, yaptıkları makyajın aşırı parlamasından rahatsız olur. Makyajınızın daha pürüzsüz ve şık görünmesi için yağlı cilt makyaj malzemelerini değerlendirebilirsiniz. Su bazlı makyaj malzemeleri ve mat bitişe sahip ürünler parlamanın önüne geçerek cildinizin daha sağlıklı görünmesine yardımcı olur. Ürünlerin içeriklerine dikkat ederek yağ bazlı makyaj malzemelerini kullanmaktan kaçınabilirsiniz.

Yağlı Ciltlere Uygun Nemlendirici Ürünler

Cildi doğru ve etkili şekilde nemlendirmek tüm cilt tipleri için hayati önem taşır. Yağlı ciltler, neme ihtiyaç duymuyormuş gibi görünse de cildin nem dengesinin korunması açısından doğru ürünler ile cildi beslemek oldukça önemlidir. Serum ve nemlendirici krem çeşitlerinin yağlı ciltlere özel üretilen serileri bulunur. Cilt bakımı rutininizde yağlı ciltlere uygun nemlendirici krem ve serumlara yer vererek nem ve sebum dengesinin sağlanmasına yardımcı olabilir, yağlı cilt bakımınızı etkili şekilde tamamlayabilirsiniz.